22 تیر ماه، روز ملی فناوری اطلاعات لقب گرفت

برای اولین بار در کشور، امروز، 22 تیر ماه 1400 روز ملی فناوری اطلاعات نامیده شده است.

به گزارش سود نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، اواخر سال 98، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، 22 تیرماه، زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی، محمدبن موسی خوارزمی، پدر علم انفورماتیک، را به‌عنوان روز ملی فناوری اطلاعات پیشنهاد کرد و با پیگیری‌های مستمر نصر تهران، این روز توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز فناوری اطلاعات نامگذاری شد.

19 خرداد سال جاری نیز این موضوع توسط رئیس جمهور در قالب ماده واحده «تعیین مناسبت‌های جدید جهت درج در تقویم رسمی کشور» به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ شد.

ارتباط خوارزمی با روش‌های الگوریتمی که اولین بار از سوی او در کتاب جبر و مقابله به کار گرفته شده است، نیاز به استدلال چندانی ندارد، چرا که حتی نام این روش از تغییر نام خوارزمی، طی یک گذار انجام شده است. «الخوارزمی»، «الگوریسمی»، «الگوریسم» و در نهایت «الگوریتم» که مبتنی بر روشی است که خوارزمی در کتاب جبر و مقابله برای بیان شیوه حل مسائل به کار گرفته است و بر تعریف امروزی الگوریتم انطباق دارد. اگر «چالز بابیچ» پدر علم کامپیوتر نامیده شده است، از «خوارزمی» نیز به‌عنوان پدر «دانش انفورماتیک» نام می‌برند.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران روز ملی فناوری اطلاعات را بر تمامی تلاش‌گران، فعالان و علاقه‌مندان حوزه‌ی فناوری تبریک عرض می‌کند.