کمک ۱۳ هزار میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره ) گفت: در ۱۰ ماه گذشته امسال مبلغ ۱۳ هزار میلیارد تومان توسط کمیته امداد امام خمینی جمع‌آوری شده است.

به گزارش سود نیوز، حبیب‌الله آسوده؛ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان تهران که امروز پنجشنبه 4 اسفند در مجموعه فرهنگی و هنری آدینه برگزار شد، اظهار کرد: در 10 ماه اول سال جاری،  13 هزار میلیارد در بخش کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: از رقم اشاره شده 7 هزار میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری و 2 هزار میلیارد تومان در بخش زکات جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خمینی (ره ) با اشاره به اثرات زکات در کشور تصریح کرد: فقر مطلق را می‌توان با ز‌کات از بین برد؛ به مردم این اطمینان را می‌دهیم که هیچ از یک وجوهات مردمی پرداختی به کمیته امداد صرف امور اجرایی و اداری ‌کمیته امداد نمی‌شود.

وی ادامه داد: از مبلغین و ائمه جماعت درخواست داریم بحث پرداخت زکات را در بین مردم ترویج کنند و در این باره چهره به چهره با مردم صحبت کنند.

معاون رئیس کمیته امداد افزود: حدود 7 هزار نفر در شبکه نیکوکاری فعال هستند اما معتقدیم همه 85 میلیون جمعیت ایران نیکوکار هستند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی گفت: إن شاء‌الله با برنامه‌ریزی صورت گرفته، سال آینده اثر زکات بر کاهش فقر را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/