نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس برگزار شد

نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس، 19مهرماه با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد. در این مراسم از 6 محصول تولید شده توسط شرکت‌های عضو رونمایی و از 8 شرکت برتر پارک نیز قدردانی شد.

به گزارش  سود نیوز به نقل از روابط عمومی پارک فناوی پردیس، نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک  و مراسم نکوداشت بیستمین سالگرد تاسیس پارک، عصر امروز با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، «اسفندیار اختیاری» رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس، «مهدی صفاری‌نیا» رئیس پارک فناوری پردیس، هم بنیان گذاران پارک، مدیران عامل شرکت‌های پارک، مسئولان منطقه‌ای و اهالی رسانه برگزار شد. این مراسم به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت زنده از فضای مجازی نیز پخش شد.

«مهدی صفاری نیا» رئیس پارک فناوری پردیس ضمن خوش آمد گویی به مهمانان این مراسم و قدردانی از زحمات یکساله شرکت های عضو پارک فناوری پردیس در رشد و شکوفایی این پارک، به عنوان اولین سخنران این مراسم، گزارش عملکرد یک ساله پارک فناوری پردیس را ارائه کرد.

در ادمه اسفندیار اختیاری رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس از نقش بی بدیل شرکت های دانش بنیان و فناور در رفع مشکلات کشور نام برد و گفت: باید نقش مهم شرکت های دانش بنیان و فناور در کمک به کشور برای عبور از بحران ها بیشتر تشریح شود تا عموم مردم و مسئولین با خدمات آن ها آشنا شوند.

اختیاری افزود: برای مثال در دوران پاندمی کرونا این شرکت های دانش بنیان داخلی بودند که میدان دار این بحران عظیم شدند و نیازهای کشور از تجهیزات پزشکی تا دارو را رفع کردند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، در سخنرانی خود ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم، درباره اهمیت ترویج فضای نوآوری و فناوری در کشور سخن گفت.

وی به نقش مهم پارک فناوری پردیس در این زمینه اشاره کرد و گفت: با توجه به طرح‌های برنامه‌ریزی شده و مدل متفاوت توسعه‌ای پارک، این مجموعه تبدیل به شهر فناوری پردیس خواهد شد که می تواند نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصاد دانش بنیان در سطح کشور شود.

معرفی برگزیدگان «جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس» و قدردانی از آنها، بخش بعدی نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک بود. در این جشنواره، عملکرد تمامی شرکت‌های عضو پارک، در سال 99 در چندین حوزه تخصصی سنجیده شده و از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

پارک فناوری پردیس امسال 8 شرکت را به عنوان شرکت‌های برگزیده، انتخاب و معرفی کرد. از میان این 8 برگزیده، 2 شرکت از شرکت های مرکز رشد فناوری نخبگان و شعب پارک و 6 شرکت از مستقرین در پارک هستند.

در پایان این مراسم از 6 دستاورد جدید شرکت‌های عضو پارک در حوزه دارویی، تجهیرات پزشکی و انرژی با حضور شخصیت‌های برجسته و مدیران پارک رونمایی شد و در نهایت مدعوین از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های عضو پارک در مقابله با کرونا بازدید کردند.