نقد و بررسی استراتژی داده‌محور در حوزه کسب و کارهای دیجیتال

نشست « استراتژی داده محور» مفاهیم، عناصر و مولفه‌های استراتژی داده محور وکاربرد آن در کسب و کار دیجیتال برگزار شد.

به گزارش بانگ اقتصاد،  این نشست با موضوع  استراتژی داده محور در روز پنجشنبه ۲۲آبان ۱۳۹۹ از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ از طریق پلتفرم آموزش آنلاین دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس اجرا شد.

در این نشست دکتر مصطفی امینی پژوهشگر پسادکتری دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس و مهندس مجید عبداله‌خانی سخنرانی داشتند.

امینی در این وبینار ابتدا با مقدمه ای از کارکرد اصلی استراتژی و منظور از داده محوری در مدیریت و تعریف داده محور بودن و سطح بلوغ داده محوری مطالبی را در این خصوص ارائه داده و در بخش بعدی به طور جامع به استراتژی داده محور در دوران انقلاب صنعتی چهارم پرداخت.

امینی به رویکرد داده محور به استراتژی اشاره داشت و الگوهای مختلف آن را شرح داد.

امینی در بخشی از ارائه به استراتژی داده محور در عمل پرداخت و اظهار داشت: سازمان داده محور نسلی از سازمان های عصر دیجیتال است که تمام ارکان سازمانی شامل ارکان حکمرانی و ارکان مدیریتی بر مبنای حداکثر استفاده از دارایی ها داده ای فعالیت میکنند.

مجید عبداله خانی مدیرعامل شرکت رهند هوشمند و نماینده شرکت HFLabs  روسیه هم در بخشی از این وبینار به مطالبی تکمیلی در این حوزه پرداخت و در انتها به سوالات حاضران پاسخگو بودند.

دکتر محمد حسن زاده عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در انتهای این وبینار با اعلام اینکه هدف این سلسله وبینارها معرفی این حوزه و شناساندن بهتر این حوزه است گفت: امید داریم بتوانیم در پایان دوره بتوانیم نتایج خوبی را از جذب علاقه مندان این بخش را شاهد باشیم.

در سالیان اخیر، از مدیریت منابع انسانی تا اقتصاد بسیاری از سازمان های بزرگ نیز این تحول دیجیتال و هوشمندسازی رخ داده و در تعامل و ارتباطات، رویکرد داده‌محور غلبه کرده است و این شرایط این نیاز را ایجاد کرده است که چنین نشست هایی برای آشنایی هر چه بیشتر علاقه مندان در بخش های مختلف برگزار شود.

سایر حضار در نشست نیز نظرات و پرسش های خود را در قالب کامنت ارائه کردند.

همچنین شرکت برای عموم آزاد و رایگان بوده و برای کسانی که در این سلسه وبینارها حضور داشته باشند گواهینامه صادر می شود.

علاقه مندان برای  حضور در وبینارهای آتی می توانند از طریق نشانی ایمیل TMUknowledgeschool@gmail.com  در ارتباط بوده و ثبت نام نمایند.

گفتنی است این سلسله وبینارها به همت مرکز مطالعات مدیریت گروه مشاوره مطالعات علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تربیت مدرس و با همکاری دکتر محمد حسن زاده و دکتر امینی به صورت ماهانه برگزار می شود.