نشست هم اندیشی

نشست هم اندیشی و هماهنگی جهت "ایجاد دسترسی شهروندان به امکانات سامانه ir.124 از طریق نرم ‌افزارهای موبایلی" برگزار می گردد.

به گزارش سود نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این مرکز با همکاری سازمان حمایت مصرف ‌کنندگان و تولیدکنندگان، سامانه اطلاع ‌رسانی قیمت کالا و خدمات (به آدرسir.124) را به بهره ‌برداری رسانده است. این سامانه از 3 بخش قیمت‌های مصوب، قیمت‌ های خوداظهاری و ثبت و پیگیری شکایت تشکیل شده است. با استفاده از این سامانه شهروندان می ‌توانند در زمان خرید کالاها و خدمات، قیمت‌ های مصوب (در خصوص کالاهای مشمول قیمت‌ مصوب) و قیمت ‌های خوداظهاری‌ شده توسط تولیدکنندگان و واردکنندگان (در خصوص کالاهای مشمول ضوابط قیمت‌ گذاری) را مشاهده نموده و در صورت نیاز اقدام به ثبت شکایت و پیگیری آن نمایند.

لازم به ذکر است قیمت ‌های مصوب شامل 137 قلم کالایی و قیمت 255 نوع مختلف خدمات توسط سازمان حمایت مصرف ‌کنندگان و تولیدکنندگان از این طریق اطلاع‌ رسانی می‌ گردد. علاوه بر این، تاکنون گروه‌ های کالایی شامل لاستیک (وارداتی و تولیدی)، لوازم خانگی (صوتی و تصویری، برقی، سرمایش و گرمایش و ...)، تلفن همراه و ماشین آلات کشاورزی ملزم به ثبت خوداظهاری قیمت در این سامانه شده ‌اند. در نظر می‌ باشد سایر گروه‌های کالایی به تدریج در فرآیند خوداظهاری قیمت کالا قرار گیرند. بر این اساس، قیمت نزدیک به 5000 محصول از 284 برند مختلف گروه‌های کالایی مذکور به صورت خوداظهاری در سامانه اطلاع ‌رسانی قیمت کالا و خدمات توسط تولیدکنندگان و واردکنندگان درج گردیده است.

با توجه به برنامه وزارت متبوع جهت بهره‌ برداری از روش جمع‌ سپاری در امر نظارت و جلب مشارکت و نظارت مردمی، این مرکز با همکاری سازمان حمایت مصرف ‌کنندگان و تولیدکنندگان، در نظر دارد دسترسی نرم ‌افزارهای موبایلی مختلف به امکانات سامانه ir.124 را به ‌منظور تسهیل دسترسی شهروندان به امکان استعلام قیمت، ثبت و پیگیری شکایت فراهم نماید.

در این راستا، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در روز شنبه هشتم آبان ماه، جلسه هم‌ اندیشی و هماهنگی با شرکت ها و مجموعه‌ های تخصصی موبایلی را برگزار می نماید.