نشست خبری گزارش سالانه تجارت الکترونیکی ایران برگزار می‌شود

روز یکشنبه، ششم تیرماه، گزارش سالانه تجارت الکترونیکی ایران (سال 1399) توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طی نشست خبری با حضور اصحاب رسانه رونمایی و منتشر می گردد.

به گزارش سود نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این مرکز که سالانه به منظور اندازه ‏گیری وضعیت تجارت الکترونیکی در کشور و تهیه اطلاعات با کیفیت برای سیاستگذاری و برنامه ‌ریزی، اقدام به انتشار گزارش سالانه تجارت الکترونیکی می‌ نماید،

گزارش سالانه تجارت الکترونیکی ایران (سال 1399)، به پایش ‏شاخص‏ های تجارت الکترونیکی در سه دسته «زیرساخت تجارت الکترونیکی»، «عملکرد تجارت الکترونیکی» و «روش ‌شناسی و جمعیت ‏شناسی تجارت الکترونیکی» می ‌پردازد. داده‏ های مورد نیاز برای اندازه ‏گیری شاخص ‏های زیرساخت و عملکرد از منابعی مانند گزارش‏های بانک جهانی، مرکز آمار ایران، بانک مرکزی ج.ا.ا. و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، و داده‏ های روش‌شناسی و جمعیت ‏شناسی اعم از فعالان و مشتریان، با نمونه‏ گیری از واحدهای تجارت الکترونیکی دارای نماد اعتماد الکترونیکی و تکمیل پرسشنامه گردآوری شده است.

این گزارش که حاصل همت و همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سایر سازمان های ذی ربط می باشد، طی نشست خبری با حضور رئیس مرکز، معاونین مربوطه و همچنین حضور فیزیکی/ ویدئوکنفرانسی جمعی از اصحاب رسانه در روز یکشنبه مورخ 1400/4/6 رونمایی و جهت بهره برداری عمومی، در وب سایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (به نشانی http://ecommerce.gov.ir ) منتشر خواهد شد.