فاز دوم و سوم کارخانه نوآوری البرز افتتاح شد/افزایش 6 هزار مترمربع فضای جدید نوآوری در استان البرز

همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان البرز، فاز دوم و سوم کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز با حضور دکتر فیروزآبادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

به گزارش سود نیوز، امیر سرکندی مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز با اعلام این خبر گفت :  با افتتاح این دو فاز، بیش از شش هزار متر مربع ظرفیت استقراری جدید برای پذیرش شرکت‌های دانش بنیان و فناور مهیا شده است. فازهای جدید،  شامل سه ساختمان، ۱۰ هزار متر مربع فضای استقرار، سالن اجتماعات، سالن همایش، ۲۰۰۰ متر مربع پارکینگ، دو هکتار فضای مزرعه خلاق  برای توسعه پروژه امنیت غذایی ، اتاق‌های کار اختصاصی و واحد‌های ۶۰ تا ۱۲۰۰ متری  و دیگر فضاهای اشتراکی برای پذیرش تیم‌ها و شرکت‌های فناور است.

دبیر شورای راهبردی کارخانه های نوآوری کشور با تاکید بر حل مسائل استانی و کشوری از طریق زیست بوم نوآوریِ  کارخانه های نوآوری در سراسر کشور  گفت : با افتتاح فاز دوم و سوم کارخانه نوآوری البرز،   ظرفیت استقرار فریلنسرها، گروه های کوچک و شرکت های بزرگ در این مجموعه توسعه یافته و امکان ایجاد یک هزار و پانصد شغل جدید توسط این گروه ها و شرکت ها ، در مجموعه کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 80  تیم و گروه فناور در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز جذب و پذیرش شده اندکه فعالیت این گروه ها در محورهایی مانند الکترونیک و مکاترونیک، تجهیزات پزشکی، اقتصاد دیجیتال، پلتفرم های خدماتی، گردشگری، انیمیشن سازی، برنامه نویسی، هوش مصنوعی، متاورس و دیگر  موضوعات فناور است.

امیر سرکندی گفت : پس از افتتاح فازهای دو و سه کارخانه نوآوری البرز  و  با همکاری سازمان های مختلف موضوعاتی مانند توسعه فناوری های قابل صادرات ، راه اندازی اولین شهر تکنولوژی در ایران، راه اندازی مدرسه مهارتی برای آموزش و توانمندسازی نسل آینده و داشتن سهمی موثر در GDP استان در دستور کار کارخانه نوآوری البرز قرار گرفته است.
انتهای پیام/