توسعه جوامع، از طریق استقرار نظام نوآوری در ارکان و عناصر سازنده اجتماعات انسانی، امری است که امروزه توجه بسیاری از تصمیم سازان، تصمیم گیران و پژوهشگران را به خود جلب نموده است. در این میان، مفاهیمی که ضمن ایجاد ارزش های اجتماعی، توسعه اقتصادی را نیز به همراه دارند، به عنوان پیشران های فرایند توسعه کلان یک زیست بوم قلمداد می شوند.

سود نیوز، در همین راستا، شتابدهنده اجتماعی هم نو با همکاری بنیاد توسعه علم و فناوری خوارزمی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و بسیاری از نهادهای دیگر، نخستین رویداد ملی سرمایه گذاری در حوزه های نوآوری اجتماعی و صنایع خلاق را تحت عنوان «سیمرغ» برگزار می نمایند.

این رویداد با هدف توسعه زیست بوم نوآوری در حوزه های اجتماعی و صنایع خلاق، در محورهای زیر و در سطوح مختلف بلوغ ماهیت های کسب وکاری، از کلیه ایده پردازان، استارت آپ ها، شرکت ها، مؤسسات، سازمان ها و سایر نهادهای علاقه مند دعوت به عمل می آورد تا با شرکت در رویداد و ارائه ایده ها و راهکارهای خود به توسعه زیست بوم نوآوری اجتماعی و صنایع خلاق کشور کمک کنند.

محورهای نوآوری و کسب وکارهای اجتماعی:

v     مسائل خیریه ها و سازمان های مردم نهاد

v     مسائل اقشار کم درآمد و ساکنین مناطق محروم

v     مسائل معلولین و کم توانان

v     مسائل زنان و کودکان آسیب پذیر

v     توسعه محلی (مصائب روستانشینی، مصائب شهرنشینی، مهاجرت به شهرها و ...)

v     آسیب‏ها و آسیب دیدگان اجتماعی (آسیب دیدگان بلایای طبیعی، زندانیان، بی خانمان ها، معتادان، تکدی گران، حاشیه نشین ها و ...)

v     سبک زندگی، خانواده و جامعه (سلامت روان، طلاق، ازدواج، فرزندآوری، هویت اجتماعی، آسیب های فضای مجازی و ...)

v     محیط‏زیست

v     مهاجرت

محورهای صنایع خلاق:

v     بازی و سرگرمی

v     فیلم و انیمیشن

v     تولید محتوای چاپی، صوتی و تصویری

v     واقعیت افزوده، مجازی و ترکیبی

v     آموزش، یادگیری و اشتغال

v     گردشگری و میراث فرهنگی

v     هنرهای تجسمی و نمایشی

v     تبلیغات و بازاریابی

 

رویداد سیمرغ بر روی ایده ها و هسته های نوآور در مرحله پیش بذری، با تمرکز بر شتابدهی (سرمایه اولیه و تسهیلات زیرساختی)، و همچنین برروی کسب وکارهای شکل گرفته، در راندهای سرمایه پذیری A و B سرمایه گذاری می نماید.

علاقه مندان، می توانند فایل Pitch Deck خود را از طریق سایت اصلی رویداد به آدرس زیر بارگزاری نمایند:   https://30morghevent.com

در همین راستا، کلیه سرمایه گذاران و افراد علاقه مند به حمایت از نوآوری های اجتماعی و صنایع خلاق نیز می توانند از طریق مراجعه به سایت رویداد، به انحای مختلف، نسبت به حمایت از فعالان این حوزه اقدام نمایند.

مرحله اول فراخوان رویداد با دعوت از صاحبین ایده و سرمایه گذاران از 15 آبان شروع می شود و هر هفته پیش رویدادهایی ترویجی و محتوایی برگزار خواهند شد.

این فراخوان تا 15 آذر ادامه داشته و پس از آن، بوت کمپی تخصصی با هدف توسعه مهارتی فعالیت های نوآورانه اجتماعی و صنایع خلاق نیز برگزار می شود.

نهایتا پس از غربالگری اولیه و منتورینگ تیم ها، در تاریخ 25 و 26 آذر ماه، رویداد به دو شکل حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.