سرویس ابری جدید مبین‌نت پاسخگوی نیاز فناورانه صنعت مالی کشور

مدیر فروش خدمات سازمانی مبین‌نت گفت: با حضور در چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور، سرویس‌های ‌ ابری جدیدی را رونمایی و روانه بازار کردیم که سرویس‌دهی به طیف وسیعی از مشتریان حوزه‌های مالی را شامل می‌شود.

به گزارش سود نیوز، مهندس احیایی، مدیر فروش خدمات سازمانی مبین‌نت، درخصوص حضور مجموعه مبین‌نت در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه 1401 توضیحاتی ارائه داد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به‌دلیل پاندمی کرونا روند برگزاری نمایشگاه‌ها به سمت افول پیش رفت گفت: اولویت ما این بود که با شرکت در این نمایشگاه و حضور در کنار مشتریان خود  بتوانیم پاسخگوی نیاز  آنان  باشیم. همچنین، مبین‌نت برای شرکت در این نمایشگاه چند رویکرد کلی را در نظر داشت؛ افزایش سهم فروش در بازار یکی از رویکردها بود که به‌واسطه مدل‌های بازاریابی که در پیش گرفتیم، توانستیم سهم خود را با  نرخی فزاینده در بازار افزایش دهیم. مورد بعدی توسعه محصولات متعددی بود که بتواند جای خود را در بازار مالی کشور پیدا کند. بدین ترتیب، در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه امسال سرویس‌های‌ ابری جدیدی را رونمایی و روانه بازار کردیم که طیف وسیعی از مشتریان را در بخش بانکی، بیمه‌ای، بورس و همچنین دیگر بخش‌های کشور در بر می‌گیرد.

احیایی ادامه داد: این سرویس‌های نوین از بستر ارتباطی که در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم، به‌عنوان یک سرویس پایه‎‌ای استفاده می‌کنند و خودشان به‌عنوان یک VAS  یا همان سرویس ارزش افزوده برای سازمان محسوب می‌شوند که بر روی سرویس‌های ارتباطی پایه‌ سوار شده و موجب کاهش هزینه‌های سازمان می‌شوند. یکی از این سرویس ها، سرویس VSaaS یا سرویس نظارت تصویری ابری است؛ این سرویس یک سیستم هوشمند جهت پایش و نظارت بر تصاویر دوربین‌های مداربسته و ذخیره‌سازی آن‌ها در فضای امن ابری است.

مدیر فروش خدمات سازمانی مبین‌نت افزود: بزرگ‌ترین چالشی که سازمان‌های بزرگ نظیر بانک‌ها و تمامی کسب‌وکارها در سال‌های اخیر با آن مواجه هستند، ذخیره تصاویر و داده‌ها و انتقال آن‌ها به دفاتر مرکزی است. در این راستا سازمان‌ها از بستر اینترنت جهت انتقال انواع اطلاعات استفاده می‌کنند. از آنجا که شبکه جهانی اینترنت شبکه امنی به شمار نمی‌آید و هر زمان از شبانه‌روز  حملات سایبری می‌توانند سازمان‌ها را با چالش مواجه سازند، سرویس نظارت تصویری مبین‌نت با سوار شدن بر روی شبکه خصوصی مجازی یاVPN  سازمانی مبین‌نت، که یک شبکه اختصاصی مجازی خاص آن سازمان است، چالش‌های امنیتی سازمان‌ها را مرتفع می‌کند.

احیایی ادامه داد: چالش دوم سازمان‌ها درخصوص داده‌ها بحث پهنای باند است چراکه برای انتقال تصاویر ممکن است ده دوربین به ظرفیتی بالغ بر 10 مگابیت پهنای باند برای انتقال تصاویر به مرکز مانیتورنگ نیاز داشته باشند. ما به‌واسطه سرویس نظارت تصویری ابری، تصاویر را فشرده کرده و با همان کیفیتی که در مبدا ذخیره شده به مقصد ارسال می‌کنیم؛ با این روش، دو چالش امنیت و مصرف پهنای باند، هم‌‌زمان برای سازمان ها مرتفع می‌شود.

وی افزود: سرویس پایه‌ای‌ ما از گذشته، نه با این مختصات بلکه به‌صورت خیلی ساده‌تر، در دنیا وجود داشته است. در این راستا پنل مدیریت جامع که به مشتریان ارائه می‌شود، یکی از ارزش‌ افزوده‌ای است که ما نه تنها در این سرویس بلکه در تمامی سرویس‌های سازمانی برای تمامی کسب‌وکارها راه‌اندازی می‌کنیم که در نوع خود بی‌نظیر است. از دیگر  مزیت‌های رقابتی این سرویس، بومی بودن آن است و از آنجایی که تصاویر و اطلاعات برای شرکت‌ها و کاربران محرمانه به شمار می‌آیند، از طریق وی پی ان سازمانی مبین‌نت (VPN) این محرمانگی حفظ و صیانت می‌شود.

مدیر فروش خدمات سازمانی مبین‌نت در پایان در مورد حضور مبین نت در سایر نمایشگاه‌ها تا پایان سال جاری گفت: ما به‌طور حتم تا پایان سال جاری در سایر نمایشگاه‌ها از جمله تلکام 2022 شرکت خواهیم کرد و امیدواریم با فروکش کردن پاندمی کرونا کسب‌وکارها بتوانند با شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادها آخرین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های خود را با مشتریان به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام/