کد خبر: 300
سه شنبه , 19 مرداد 1400 - 15:23

دورهمی فعالان رسانه‌های صنعت پرداخت الکترونیک کشور به منظور تجلیل از زحمات تلاشگران این عرصه عصر شنبه، 16 مرداد 1400 به همت مجموعه کیف پول جیرینگ در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد.

سود نیوز، "حسام حبیب‌الله" مدیر عامل شرکت جیرینگ در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به مدعوین، روز خبرنگار را به صاحبان رسانه‌های حوزه فین‌تک و نوآوری‌های مالی تبریک گفت.

شفاف‌سازی عرصه پرداخت در گرو اطلاع‌رسانی صحیح

در ادامه “رضا قربانی” رئیس هیات مدیره مؤسسه تراکنش و فعال حوزه صنعت فین‌تک ایران درخصوص رسانه‌های تخصصی حوزه پرداخت توضیحاتی ارائه داد. وی گفت: رسانه‌های تخصصی برخلاف رسانه‌های عمومی در حال طی کردن یک مسیر واحد هستند که این مسیر باعث تغییر در روند هرآنچه تاکنون بوده است خواهد شد.

وی افزود: ما راه درازی را در پیش داریم چراکه ایران سرزمین فرصت‌های طلایی است و اگر بتوانیم در فضای رسانه‌های تخصصی گام برداریم اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد. وی از اصحاب رسانه خواست با اطلاع‌رسانی درست موجب شفاف‌سازی عرصه پرداخت شوند.

ضرورت غلبه فناوری بر بدنه حاکمیت

در ادامه "حسین اسلامی"، مدیرعامل هلدینگ فناوری نگاه و عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، حوزه فین‌تک را حوزه‌ای تخصصی عنوان کرد و گفت: خبرنگاران این حوزه کار خطیری بر عهده دارند که آمیزه‌ای از سبک زندگی عامه مردم به خصوص در چند سال آینده است. وی افزود: مایه مباهات است که استفاده از برخی فناوری‌های حوزه پرداخت، حمل‌ونقل، پزشکی و غیره در ایران بیش از سایر کشورهاست. این به معنای تاثیر رسانه‌های جدید بر مردم است ولی نکته اینجاست که چه باید کرد که این تاثیر بر روی دولتمردان نیز نتیجه دهد.

وی افزود: اکثرکشورهای پیشرفته از یک مدیر فنی که کار وی با کسب و کارها گره خورده است در برنامه‌ریزی‌های خود بهره می‌گیرند. حتی اگر در اخبار رسانه ملی دقت کنید این غلبه فناوری و غلبه شنیدن حرف‌های جدید بر بدنه دولت نیز در حال حاکم شدن است. ما در چند هفته اخیر با چند نماینده مجلس صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که آنها نیز خواستار در جریان گذاشتن رسانه‌ها در امور هستند و این نشان دهنده جایگاه اصحاب فناوری در حاکمیت است و اگر کشور ما بخواهد به جای خوبی برسد مهم این است که چه میزان افراد فناور محور و با نگاه باز در بدنه حاکمیت دخیل هستند.

وی افزود: همه وزارتخانه‌ها نیازمند حوزه فناوری هستند بطوریکه حتی قوه قضائیه نیز به تازگی معاونت فناوری تاسیس کرده است و این مهم باید در همه وزارتخانه‌ها ادامه یابد و من اعتقاد دارم در حال حاضر افرادی که از رسانه‌ها استقبال می‌کنند نمی‌توانند به حوزه فناوری بی‌اعتنا باشند. در این راستا لازم است که ما از طرف سازمان نظام صنفی یارانه‌ای در این زمینه کمک کننده باشیم و دولت نیز حرف‌های ما را بشنود. ما باید ببینیم در جایگاهی که قرار داریم چقدر موثر هستیم و اگر بتوانیم پرچمداران حوزه فناوری را در بدنه دولت بیشتر وارد کنیم بازتاب این اثر به‌گونه‌ای خواهد بود که دیگر با طرح‌های نیمه‌کاره مواجه نشویم. وی ابراز امیدواری کرد همزمان با روز خبرنگار سال آینده شاهد این تحقق این مهم در کشور باشیم.

مهندس حبیب‌الله در پایان گفت: اقتصاد دیجیتال پهنه وسیعی از اقتصاد دنیا را دربرمی‌گیرد و درصورتیکه همه اصحاب رسانه تلاش کنند تا این سهم را گسترش دهند رسیدن به عدد 10 درصد در ایران در یک بازه زمانی 8 ساله دور از انتظار نیست و نکته بعدی اینکه مجموعه‌های فعال در حوزه پرداخت نیازمند چند فاکتور اساسی هستند که از آن جمله می‌توان به "انتخاب درست و صحیح پارتنر مناسب"، "ایجاد شبکه پدیرندگی خوب، بزرگ و متنوع" ، "به دست آوردن مشتریان وفادار" و "منابع مالی مناسب" اشاره کرد که سه مورد اول اتفاقی است که باید خود شرکت‌ها با ایده‌های مناسب استارت‌آپی رقم بزنند.

رونمایی جیرینگ از نشان ویژه

در پایان از نشان ویژه جیرینگ با حضور دکتر اسلامی، مهندس حبیب الله و رضا قربانی رونمایی شد. همچنین، شبکه‌سازی فعالان صنعت فین‌تک و گرفتن عکس یادگاری خاتمه بخش این نشست دو ساعته بود.

گفتنی است؛ طی پنج سال اخیر، جیرینگ با حضور مؤثر در بازارهای مالی و پرداخت، سرویس کیف پول، همبانک، جیرینگ کارت، پیامک اختصاصی شبکه بانکی، درگاه پرداخت اینترنتی موبایل جیرینگ (MIPG)، اپلیکیشن جیرینگ‌ و دو جیم، بیمه همراه ملت و رمز یکبار مصرف سبب شده در حوزه بانکداری، بیمه، گردشگری و شبکه پرداخت، دارای جایگاهی قوی و تعیین کننده باشد.