برگزاری بیش از ۲۱۰ جلسه سرمایه‌گذاری در اولین و دومین روز از کافه سرمایه کارن کراد

دهمین دوره کافه سرمایه کارن کراد طی ۴ روز و با حضور استارتاپ‌های منتخب و شرکت‌ها و صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری و همچنین سرمایه‌گذارانی از کشورهای مختلف از جمله ترکیه، کنیا و امارات به منظور بررسی فرصت‌های استارتاپی کشور،در محل نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس واقع در پارک فناوری پردیس، به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

سود نیوز،  «کافه سرمایه» فرصتی ویژه برای صاحبین شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها به منظور تسهیل امر جذب سرمایه و همچنین ایجاد زمینه رشد برای استارتاپ‌هایی که نیاز به جذب سرمایه تدارک دیده شده است و در آن استارتاپ‌ها، فرصت ارائه طرح‌های خود را به شبکه سرمایه‌گذاران، خواهند یافت. استارتاپ‌های شرکت کننده در این رویداد، با توجه به میزان سرمایه مورد نیاز و حوزه فعالیت و خدماتشان، به سرمایه‌گذاران متناظر معرفی شده و جلسات ویژه‌ای برای آن‌ها ترتیب داده خواهد شد.

روند ثبت‌نام این دوره از رویداد کافه سرمایه از هفته دوم اسفند ماه آغاز شد و بیش از ۸۵ استارتاپ برای حضور در کافه اظهار علاقه‌مندی کردند و در اواخر فروردین ماه روند ارزیابی استارتاپ‌ها نیز آغاز شد. در روند ارزیابی استارتاپ‌ها، ابتدا صفحات آن‌ها در سامانه کارن، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. سپس جلساتی آنلاین به منظور بررسی کامل‌تر استارتاپ‌ها، برنامه‌ریزی و برگزار شد. پس از بررسی و تایید نهایی، نگارش گزارش‌های موشکافانه هر استارتاپ، آغاز و پس از اتمام نگارش ارزیابی‌های موشکافانه، اطلاعات استارتاپ‌ها برای سرمایه گذاران ارسال شد تا در زمان مشخص شده، علاقه‌مندی‌ خود را نسبت به هر کدام از استارتاپ‌های منتخب، بیان کنند.

در این مسیر ۶ کارگاه نیز با محوریت طراحی مدل کسب‌وکار ناب، تدوین طرح مالی، آشنایی با حقوق مالکیت فکری و ثبت اختراع، آشنایی با سرمایه‌گذاران کشورهای امارات، روسیه،ترکیه و کنیا و روند سرمایه‌گذاری در این کشورها، آشنایی با تکنیک‌های ارائه به سرمایه‌گذار و آشنایی با فرآیند ثبت‌ شرکت و قراردادهای تجاری با کشورهای امارات، ترکیه، کنیا و روسیه، برگزار شد.

در پایان نیز متناسب با بازخورد هرکدام از سرمایه‌گذاران، جلساتی میان آن‌ها و استارتاپ‌های منتخب، تنظیم شد و برنامه استارتاپ‌ها نیز در اخیتارشان قرار گرفت.

نحوه برگزاری رویداد

نحوه‌ برگزاری این رویداد نیز بدین صورت طراحی شده است که نماینده هر شرکت یا سرمایه‌گذار، در اتاق و یا میز اختصاصی خود حاضر شده و استارتاپ‌ها در مدت زمان ۳۰ دقیقه‌ای مشخص شده، طرح کسب‌وکاری خود را به آن‌ها معرفی می‌کنند. در این جلسات خصوصی، سرمایه‌گذارن به بررسی ابعاد مختلف استارتاپ‌ها ‌می‌پردازند و در صورت علاقمندی به طرح‌ها و تمایل به سرمایه‌گذاری، تقاضای جلسات بیشتر برای مذاکره با استارتاپ‌ها را مطرح می‌کنند.

در پایان هرجلسه، فرم نظرسنجی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و آن‌ها نظرات و بازخوردهای خود پیرامون جلسات مطرح می‌کنند و تیم کارن به بررسی آن‌ها در جهت تنظیم جلسات در آینده، می‌پردازد. در این نظرسنجی‌، سرمایه‌گذاران امتیازات خود را برای هر استارتاپ در مورد مسائلی همچون: مزیت رقابتی طرح، کامل بودن تیم، توانایی رشد طرح، کانال‌های فروش و بازاریابی و میزان خلاقیت ایده و… ثبت کردند.

در اولین روز از کافه سرمایه تعداد ۵۰ جلسه خصوصی به صورت آنلاین و حضوری، بین استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران برگزار شد و در دومین روز نیز، تعداد جلسات استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران به ۱۶۰ جلسه رسید.

در این رویداد، ۳۱ استارتاپ‌ متقاضی سرمایه و ۷۰ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی حضور دارند و تعداد ۴۷۰ جلسه سرمایه‌گذاری تنظیم شده است که تیم کارن، به برگزاری و مدیریت جلسات سرمایه‌گذاری بین استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران می‌پردازند.

لازم به ذکر است سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن تا به حال ۹ دوره از رویداد کافه سرمایه را برگزار کرده است که ۳ دوره از آن به صورت همزمان با نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس با همکاری پارک فناوری پردیس، برگزار شده است. برخلاف نمایشگاه‌های مختلفی که صرفا عرضه و تبادل کالا را هدف‌گذاری کرده‌اند، هدف نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس، تبادل دانش فنی و تکنولوژی و مشارکت میان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها و استارتاپ‌های سراسر کشور در حوزه‌های مختلف است.