اولین گزارش رتبه­‌ بندی کسب و کارهای اینترنتی منتشر شد

اولین گزارش ­رتبه ­بندی کسب ­و­ کارهای اینترنتی با هدف معرفی فرآیند کلی، شاخص ها و کسب ­و کارهای رتبه ­بندی شده منتشر شد.

به گزارش سود نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اولین گزارش ­رتبه ­بندی کسب ­و­ کارهای اینترنتی با هدف معرفی کسب ­و کارهای رتبه ­بندی شده، تهیه گردیده که منتشر می گردد و انتشار آن به صورت دوره­ای ادامه خواهد یافت.

رتبه ­بندی کسب و کارهای اینترنتی با هدف ایجاد یک سیستم خود کنترل در راستای کمک به ارتقا اعتمادپذیری در فضای تجارت الکترونیکی و کاهش ریسک معاملات اینترنتی اجرا شده است. اتخاذ رویکرد طیفی به موضوع اعتماد و اجرای سازوکار تخصیص ستاره­ های نماد اعتماد الکترونیکی به کسب ­و کارهای اینترنتی براساس نتایج ارزیابی­ های تخصصی و امتیاز دریافتی، گامی موثر در راستای ارتقا فضای اطمینان و اعتماد خرید اینترنتی است.

ذکر این نکته ضروریست که با توجه به تسهیل فرآیند اعطای اینماد به کسب ­و ­کارها و اینکه با دریافت نماد اعتماد الکترونیکی صرفاً ارزیابی اولیه و کلی در حوزه احراز هویتی و مکانی کسب و کار انجام می­شود، اما کسب ­و ­کارهایی که در فرآیند رتبه ­بندی شرکت می­ کنند در سه حوزه اصلی توانمندی و امکانات، سوابق عملکرد و مولفه ­های مالی مورد ارزیابی تخصصی قرار می ­گیرند. لذا خریداران و مصرف­ کنندگان باید به این نکته توجه کرده و هنگام خرید اینترنتی، علاوه بر توجه به دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی کسب ­و ­کار، حتما به رتبه اعتماد و ستاره ­های اینماد نیز دقت نمایند زیرا کسب و کارهای دارای رتبه اعتماد برتر، وضعیت مناسب­ تری از منظر عملکرد و اعتماد­پذیری دارند.

از اینرو، گزارش ­رتبه ­بندی کسب­ و ­کارهای اینترنتی با هدف معرفی کسب­ و کارهای رتبه ­بندی شده، به صورت دوره­ای منتشر خواهد شد و هم اکنون نیز اولین شماره این گزارش تهیه و از طریق وبسایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ویا لینک ذیل در دسترس عموم مردم می باشد. در این گزارش، در کنار معرفی کلی فرآیند رتبه ­بندی، به معرفی کسب و کارهای رتبه بندی شده و کسب و کارهای برتر نیز پرداخته شده است.

دانلود اولین گزارش ­رتبه ­بندی کسب ­و­ کارهای اینترنتی