امضای تفاهم‌نامه میان پست بانک ایران و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری

مراسم افتتاحیه رویداد اینوتکس ۲۰۲۱ در شرایطی برگزار شد که سه تفاهم نامه در حین این مراسم به امضا رسید. یکی از این سه تفاهم‌نامه مابین پست بانک ایران و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

سود نیوز، پست بانک ایران بر اساس رسالتش که خدمات خرده بانکداری است، موظف است که خدمات خرده بانک‌داری را به عموم مردم، شرکت‌های نوپا و مناطقی با امکانات کمتر مانند روستاها و شهرهای کوچک حاشیه نشین ارائه دهد.

شرکت‌های نوپای استارت‌آپی که شامل فعالان حوزه فین‌تک، آی‌تی و آی‌سی‌‌تی می‌شود نیز، در محدوده سرویس‌دهی پست بانک ایران قرار می‌گیرند. براساس تعاملات پست‌بانک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر آن شد تا خدمات مربوطه را طی یک پروتکل همکاری بین پست‌بانک ایران و معاونت منعقد کنند. اهم موضوعات مطرح شده در این تفاهم نامه به شرح زیل است:

۱- همکاری در تامین مالی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری و دانش‌بیان و راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین پژوهش و فناوری

۲- همکاری در جهت استفاده از خدمات محصولات شرکت‌های دانش‌بیان، از جمله فناوری‌های مالی، بلاک‌چین و فناوری‌های پیش‌رفته

۳- پرداخت انواع تسهیلات به شرکت‌های حوزه فناوری، از طریق منابع داخلی بانک و منابع توسعه ملی تسهیلات ده.

۴- تعامل در زمینه ایجاد مراکز نوآوری و شتاب‌دهی

۵ -همکاری در زمینه‌های رویدادهای نوآوری مشترک

۶- همکاری در جهت سرمایه‌گذاری برای ارتقای دانش و مهارت‌های کارآفرینان و خلاقان در حوزه نوآوری و فناوری

تفاهم‌نامه با حضور دکتر شیری مدیرعامل پست‌بانک ایران، به عنوان نماینده پست بانک ایران و آقای حسین اسفندیاری نماینده معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.