از مدیر فنی ۱۷ ساله شرکت ره وب چه می‌دانید؟

حمیده جعفری، مدیر فنی ۱۷ ساله شرکت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ ره‌وب است که در نشست خبری امروز ۱۳ آذر از فعالیت‌ها و دستاوردهایش که در مرکز همایش‌های هتل قلب تهران برگزار شد، گفت.حمیده به واسطه فعالیت والدین خود در سن ۹ سالگی وارد مسیر برنامه نویسی شد و برای ادامه این مسیر ،تصمیم به ترک تحصیل گرفته است.

به گزارش سود نیوز، وی در ادامه اشاره می کند به چالش ها و مشکلاتی که به خاطر سن کم با مشتریان داشته است. چرا که کسی نمی تواند خود را راضی کند که استارتاپ و پروژه های اصلی کسب و کار خود را به یک دختربچه نوجوان بسپارد. اما بعد از مدتی با شناختی که از حمیده کسب کردند و همچنین وقتی دیدند همکاری با حمیده منجر به پیشرفت روز افرونشان شده است، ابراز رضایت و خوشحالی از همکاری با حمیده داشتند.

همچنین حمیده با نحوه دید جامعه و نگاهی که جامعه بعنوان یک شخص بی سواد و ترک تحصیل کرده با او داشت، صحبت کرد و اینکه چقدر با این نوع صحبت ها اذیت شده است. که برای رفع این مشکل تصمیم می گیرد با شرکت در دوره های برنامه نویسی دانشگاه تهران، مدرک مربوطه را کسب کند و به تمام این صحبت ها پایان دهد.

حمیده به این نکته اشاره می کند که از جایی که خودش به عنوان یک نوجوان توانسته بود به چنین پیشرفتی برسد تصمیم گرفته تجربیات و آموخته های خود را به نوجوانان هم سن خود انتقال دهد. برای همین منظور دوره های استعدادیابی برای تعدادی نوجوان برگزار می کند تا متوجه استعداد آنها در برنامه نویسی و سایر حوزه های وب شود. 

لازم به ذکر است در حال حاضر چند نفر از اعضای تیم حمیده در شرکت ره وب زیر ۱۸ سال سن دارند.

حمیده در سوابق اجرایی خود توانسته بیش از ۲۰۰ وب‌سایت ایرانی و ۵۰ سایت بین‌المللی را با کدنویسی اختصاصی طراحی کند. از سایت‌هایی که حمیده جعفری و تیم فنی ره‌وب طراحی کرده‌اند می‌توان به روان رشد، شایان بهجتی، نرم‌افزار گستر آپادانا، همگامان، علی ویترین، پویا احراز و همچنین سایت برورو اشاره کرد.

 او همچنین طراحی سایت یک استارتاپ خارجی در حوزه لوازم‌‌ آرایشی با نام « برند ریویوز» را برعهده داشته است.

حمیده همچنین از کمپین‌های شرکت‌هایی چون تاژ، سایپا، سن‌ایچ و تی‌سی‌ال به‌عنوان تجربه‌هایش در زمینه بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی نام برد.کمپین فروش دوره‌های زبان انگلیسی شایان بهجتی از دیگر فعالیت‌های این مدیر فنی نوجوان بوده است.

 حمیده جعفری در پاسخ به این سوال که آیا از ترک‌ تحصیل پشیمان شده یا نه،‌ گفت: «مسیر زندگی هر کسی متفاوت است و من دیگران را به ترک تحصیل تشویق نمی‌کنم اما درباره خودم ترجیح می‌دهم که در حوزه کاری‌ام متخصص شوم و توسعه فردی را تجربه کنم. برای همین هم هست که با وجود مشکلات و چالش‌هایی که درس نخواندن برایم به وجود آورده و بی‌اعتمادی مشتریان را دیده‌ام، از درس نخواندن پشیمان نیستم و سعی کرده‌ام با انجام یک کار باکیفیت،‌ اعتماد مشتریان را جلب کنم و کیفیت کارم را بالاتر ببرم.»

تجربیات صاحبان کسب و کارهایی که حمیده بعنوان مدیر پروژه آنها بوده:

دکتر مریم جوکار (دکترای فیزیک از دانشگاه تهران و مدیر موسسه همگامان) : مجموعه ما یک مجموعه با بیش از ۲۵ شعبه در سراسر ایران و ۵ شعبه در جهان است که درخواست های زیادی

ویژگی هایی که در حمیده وجود داشت در افراد بزرگسال نبود. ایشان روحیه مقاومی داشتند. بحث علاقه به توسعه و خودشکوفایی. حمیده در اصل ترک تحصیل نکرده و با کار در پروژه های مختلف خودش را ارتقا میدهد و این علاقه به حل مسئله و مقاومتش یعنی همان تحصیل.

خیلی وقت ها ما نیاز سازمانمان را نمی توانستیم به شرکت ها و گروه های دیگه انتقال بدیم اما حمیده متوجه نیازهای ما می شد و تمام نیازهای ما را در سایت و پورتال هایمان پیاده سازی می کرد. چون از دیدگاه حمیده هیچ چیزی بن بست نداره ، باعث شده ما هم در ایده پردازی و پیاده سازی بن بستی نداشته باشیم. در اصل حمیده برای ما مثل چراغ جادو بوده است.

حمیده برای تمام شعب ما سامانه ای پیاده سازی کرده است که تمام مشکلات ما در فیلترینگ و تحریم پوشش داده است و با نوشتن پیام رسان های حرفه ای ارتباط بین شعب، دانش آموزان، معلمان و شعب خارج از کشور ارتباط کاری ما را ساده و آسان کرده است.

حمیده در حال حاضر با تربیت و آموزش نیروی جوان به موسسه ما کمک می کند در حوزه سایت و وبینارهای آنلاین خودکفا شویم.

با حمایت حمیده ما رو به توسعه و پیشرفت در تمام شعب داخل و خارج از کشور هستیم.

علی دادرس (مدیر فروشگاه عینک ستیا): حدود سه سال پیش تصمیم گرفتیم فروشگاه پیشرفته عینک در ایران راه اندازی کنیم. بعد از کلی تحقیق برای ۱۳ شرکت داکیومنت ارسال کردیم و درخواست اجرای پروژه داشتیم. در نهایت تنها کسی که توانست درخواست ها و نیازهای ما را پیاده سازی کند و ایده های جدیدی به ما ارائه دهد حمیده جعفری بود. 

بر خلاف تصور ما در زمانبندی این پروژه، حمیده سر زمان و دقیقا با انتظارات ما سایت رو تحویل داد و مدیریت پروژه درستی را روی این پروژه پیاده کرد.

در طول پروژه آموزش هایی به ما داد که اضافه بر چیزی بود که جزء تعهداتش بود.

علی هاشمی نسب (مدیر استارتاپ و سایت علی ویترین): چندین سال به دنبال طراحی استارتاپی بودیم که بتواند نیازهای جامعه کفش را پوشش دهد. علی ویترین اولین تجربه استارتاپی حمیده جعفری بود که در سال ۹۶ استارت خورد. اوایل به دلیل سن کم حمیده استرس داشتیم و مطمئن نبودیم این پروژه خوب پیش بره اما به مرور با شناخت حمیده خیالمون از پشتیبانی این استارتاپ راحت شد و در کل این مسیر با قدرت و سرعت پیش رفتیم.

تجربیات همکاران حمیده:

علی بابایی( طراح محصول استارتاپ بر و رو )  که همکاری مشترکی با حمیده داشتند.

ما فکر می کنیم چون دهه ۶۰ هستیم و با توجه به اتفاق های زمان ما،  این اتفاق برای حمیده خیلی زودهنگام هست اما امروز میبینیم که اینطور نیست و حمیده بعنوان نمادی از رویکرد تازه اینجا نشسته.

درباره همکاری با حمیده باید بگم یکی از مشکلات ما همکاری تیم فنی هست. ما الان دلمون قرصه که میتوانیم واگرا فکر کنیم و کمترین تجربه ای داشتم که کسی این اطمینان رو از سمت فنی به من بده

پرسونالیتی و شخصیت حمیده هست که تمرکز حمیده در جلسات کاری بالاست و پرش ذهنی کمی داره و در لحظه ایده پردازی می کنه. حمیده فقط بک اند کار نیست و تصویر ذهنی ۳۶۰ داره و خیلی تجربه ها و تخصص های دیگه ای داره.

زبان های برنامه نویسی که حمیده میدونه خیلی زیاد هست و خیلی بیشتر از زمانی که من خودم شرکت داشتم و وب کار می کردم. و این خیلی ارزشمنده که سبد ابزارهای حمیده گسترده است. از نگاه ما دهه ۶۰ تشویق هست اما برای نسل زد بچه ها خودشون مسیر خودشون رو پیدا می کنند. خود من درس می گیرم و فکر می کنم شاید بتونم مثل حمیده چنین نگاه جسورانه ای داشته باشم.

حامد ابوالحبیب (مدیر آموزشگاه متخصص آینده) : یادم میاد حمیده ۹۳ با کوله پشتی از مدرسه میومد و انقدر مبتدی و کوچیک بود که باورم نمیشد یک روزی به این جایگاه برسه. حمیده روح بزرگی داره در جسم کوچک . وقتی با حمیده صحبت می کنی انگار با یه شخص ۳۰ ساله ای صحبت میکنی که کوهی از تجربه است. حمیده بهترین در سن خود است و توانسته طی چند سال اخیر دانشجویان ما را در بحث آموزش همراهی کند.

سجاد تقی زاده (همکار فعلی و کارآموز قدیم حمیده): همیشه با وجود همه چالش ها و استرس هایی که در برنامه نویسی داشتیم حمیده بعنوان یک مدیر پروژه حامی و همراهمون بود و همیشه چند قدم از ما جلوتر بود تا بتونه مشکلات ما رو حل کنه.

آرش وفادوست (برنامه نویس ارشد نود جی اس): من نزدیک دو سال افتخار شاگردی حمیده رو دارم. حمیده ۱۷ سال از من کوچیکتره اما از نظر دانش ۱۷ سال از من بزرگتره و هر روز انگار من کوچیکتر میشم و حمیده بزرگتر. چرا که سرعت رشد و پیشرفتش خیلی بیشتر از منه. حمیده نمونه اینه که بزرگی به سن نیست به اخلاق و دانشه. از صفر همراهم بوده و من را به جایی رسونده که بتونم روی پای خودم بایستم. کسی در سن من ممکنه این فرصت رو بهم نده اما حمیده این فرصت را به من داد.

حمیده جعفری در پاسخ به این سوال که آیا از ترک‌ تحصیل پشیمان شده یا نه،‌ گفت: «مسیر زندگی هر کسی متفاوت است و من دیگران را به ترک تحصیل تشویق نمی‌کنم اما درباره خودم ترجیح می‌دهم که در حوزه کاری‌ام متخصص شوم و توسعه فردی را تجربه کنم. برای همین هم هست که با وجود مشکلات و چالش‌هایی که درس نخواندن برایم به وجود آورده و بی‌اعتمادی مشتریان را دیده‌ام، از درس نخواندن پشیمان نیستم و سعی کرده‌ام با انجام یک کار باکیفیت،‌ اعتماد مشتریان را جلب کنم و کیفیت کارم را بالاتر ببرم.»

 

انتهای پیام/