ارمغان دستاوردهای اقتصادی در دل صنعت کاشی و سرامیک ایران

رئیس هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان کاشی و سرامیک ایران گفت: با همت و تلاش هیات مدیره جدید علیرغم مشکلات اقتصادی صنعت کاشی و سرامیک توانست در جهت ایرانیزه کردن و دستاوردهای اقتصادی بکوشد.

به گزارش سود نیوز به نقل از بانگ اقتصاد، مرتضی صفدری‌زاده در نشست خبری دوشنبه 22 اسفندماه که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به توفیقات این انجمن در یک سال گذشته گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی سال‌های اخیر صنعت کاشی و سرامیک ایران توانسته است یکی از رقبای قدرتمند در زمینه تولید و صادرات کالای ایرانی در بین صنایع دیگر باشد.

وی افزود: انجمن علمی سرامیک متشکل از نخبگان برجسته بوده که می‌تواند برای بروزکردن اطلاعات شرکت‌کنندگان بکوشد. از سوی دیگر در زمینه  انتقال و بومی کردن دانش کاشی و سرامیک زحمات زیادی در کشور کشیده شده است و ما ادعای تولیدکننده داخلی بودن را داریم.

این فعال اقتصادی ادامه داد: امضاء تفاهمنامه با شرکت‌های دانش بنیان توانست این عرصه را تقویت کند به‌گونه‌ای که این شرکت‌ها توانستند در راستای تولید دستگاه‌های دیجیتال و رنگ‌های با کیفیت عمق صنعت کاشی و سرامیک را بیشتر کنند.

صفدری‌زاده اظهار داشت: صنعت کاشی و سرامیک  ظرفیت تولید 700 میلیون مترمربع را دارد که 200 میلیون مترمربع آن را صادر می‌کند.همچنین، ارزش صادرات کاشی و سرامیک به عراق حدود 500 میلیون دلار است.

صفدری‌زاده خاطرنشان کرد: انجمن علمی سرامیک متشکل از نخبگان برجسته بوده که می‌تواند برای بروزکردن اطلاعات شرکت‌کنندگان بکوشد. همچنین، تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در همراهی با حاکمیت و جبران ناترازی بیشترین تلاش را داشتند ولی آمارها گویای موفقیت در این حوزه است.

انتهای پیام/